کسب و کار هایی که در مثلث برمودا ناپدید می‌شوند

کسب و کار هایی که در مثلث برمودا ناپدید می‌شوند
۶ نکته برای اینکه کسب و کار شما رشد کند

نام مثلث اسرار آمیز برمودا که چندین کشتی و هواپیما را در خود بلیعیده شاید ترسناک باشد اما شما باید بدانید که چنین مثلث برمودایی هم در دنیای کسب و کار وجود دارد که اگر شما از برخی نکات اولیه در طول رشد کسب و کار خود استفاده نکنید به احتمال ۹۹% در این مثلث اسرار آمیز بلیعیده خواهید شد.
پس با ما همراه شوید در این مقاله تا این نکات طلایی را برای شما باز کنیم:

آیا در مسیر کسب و کارهای خود موفقیتی به دست نیاورده‌اید؟
آیا کسب و کار شما در مرحله ایده مانده است؟
آیا چندین بار شروع کرده‌اید اما موفق نشده‌اید؟
آیا بیزینس شما پیشرفت کندی دارد؟

آیا بیزینس شما پیشرفتی ندارد؟

اگر جواب شما حداقل به ۲ سوال مثبت است پس این مقاله را حتما تا آخر بخوانید.

۱- ایده شما چیست؟

همانطور که می‌دانید یک کسب و کار از یک ایده شروع می‌شود،
فکری که مثل یک جرقه در یک لحظه در ذهن شما زده می‌شود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از این جرقه برای روشن کردن موتور کسب و کار خود استفاده کنید یا نه؟

چه ایده‌های نابی که که به ذهن افراد می‌آید اما فقط به این خاطر که آن را عملی نمی‌دانند و یا مسخره می‌دانند رها می‌ماند؛در حالی که شاید در همان لحظه
شخص دیگری از همان ایده بنای پله اول کسب و کار خود را می‌سازد.
پس توصیه می‌کنیم که ایده‌های خود را پرورش دهید و آنها را دست کم نگیرید و هنگامی که برای شروع کسب و کار آن ایده را انتخاب می‌کنید
حسابی در ذهن خود به آن پر و بال دهید تا رشد کند.

۲-آیا ایده شما قابلیت عملی شدن دارد؟

خوب، حتما می‌دانید که منظور ما از ایده عملی چیست؟
یک روز یک دوست عزیز ایده خودش را برای ما ارسال کرد که نوشته بود ایده من ساخت یک وسیله هست که در خشکی، هوا و آب حرکت کند و…
بله این هم یک ایده هست اما،
اول- تا عملی کردن این ایده فاصله خیلی زیادی وجود دارد.
دوم- این ایده قبلا در ارتش‌های جهان اجرا شده بود.
سوم- این ایده از نظر مالی و علمی بسیار هزینه بر خواهد بود و نیاز به کار یک تیم متخصص دارد.
و خلاصه اینکه ایده‌هایی که دور از دسترس هستند را در چرخه کسب و کارهای فردی و استارت‌آپ سریع نمی‌توان قرار داد.
پس ایده‌هایی را انتخاب کنید که به وسیله امکانات و افرادی که در اطراف و دسترس شما هستند قابلیت اجرا داشته باشد.

۳-کوچک شروع کنید؟

خوب پس از تایید ایده و برسی‌های لازم و قابلیت عملی شدن نوبت به اجرای کسب و کار شما رسیده.
اشتباه نکنید منظور ما راه‌اندازی کارخانه‌ای بزرگ نیست؛
ایده اول: پرورش قارچ
در همین منزل شما یک زیر زمین کوچک وجود دارد که شده انباری برای لوازم قدیمی.
آستین بالا زده و شروع به تمیز کردن محل کنید.
در این زیرزمین کوچک با چند شاخه تخته به راحتی قفسه‌هایی برای پرورش قارچ بسازید و کار خود را شروع کنید.
ایده دوم: راه اندازی سایت اینترنتی
شما تجربه خوبی در حوزه اینترنت دارید و علاقه زیادی هم برای کارهایی که به صورت اینترنتی انجام می‌شود. شاید ندانید اما امروزه هزاران ایده اینترنتی وجود دارد،
که هر کدام می‌تواند زندگی مالی شما را تغییر دهد.
پس کار خود را با خرید هاست و دامین شروع کنید و ایده خود را به عمل نزدیک کنید.

ایده سوم: ما نمی‌دانیم شما بگویید!
همانطور که گفتیم ایده‌های خود را با توجه به امکانات و افراد در دسترس خود شروع کنید، خوشحال می‌شویم برای ما در زیر همین پست شروع به کار خود را اعلام کنید.

پیشنهاد ما برای خواندن مقاله:
ریسک کن پرواز با یک موتور

۴-بازاریابی کنید؟

بازاریابی؟!
بله بازاریابی، اصلا نترسید، شما به عنوان استارتر یک
کسب و کار کوچک در مراحل ابتدایی باید همه کارها را خودتان انجام دهید تا این کودک نوپا به خوبی رشد کند.

منظور ما از بازاریابی این هست که برای مثلا ایده اول که
پرورش قارچ بود در بین فامیل و همسایه‌ها و سوپر مارکت‌های محلی در حد تولید خود شروع به ساخت بازاری کوچک و اختصاصی کنید.
تا شروع و راه‌اندازی کسب و کار شما ما هم اصول بازاریابی و فروش را به زودی در سایت قرار می‌دهیم تا شما عزیزان کار خود را به خوبی پیش ببرید.

در مورد ایده دوم که راه‌اندازی سایت اینترنتی بود جهت بازاریابی به هیچ عنوان ایمیل‌های ناخواسته و یا اسپم برای کاربران ارسال نکنید و ما بر روی این مساله خیلی تاکید می‌کنیم.
این مساله هم برای شما ضرر مالی و هم ضرری بزرگتر به نام و اعتبار سایت شما خواهد زد.

مطمئن باشید کسانی که به سایت شما علاقه‌مند باشند در سایت شما ثبت نام می‌کنند البته با ترفند‌هایی که در مقالات اختصاصی و کتاب‌ها برای اعضای ویژه ارسال خواهد شد.

 

۵-تثبیت کسب و کار؟

خوب کسب و کار شما با بازاریابی و فروش خود در این مرحله به خوبی در حال پیشرفت است.
شما هنوز همه کار‌ها را خودتان به تنهایی انجام می‌دهید.
در این مرحله شما از درآمد حاصله باید برای تثبیت پایه‌های کسب و کار خود استفاده کنید و شاید هنوز نیاز به تزریق منبع مالی دیگری باشید
تا کسب و کار شما به خوبی دوام بیاورد.
این مرحله یکی از مهمترین مراحل هر بیزینس است و شما باید دوام بیاورید.

به یاد روزی افتادم که دکتر دامپزشک به من گفت:
باید جوجه‌های یک روزه بلدرچین را حداقل ۷ روز زنده نگه دارم.

و بعد یک برگ به من داد که توصیه‌هایی برای جوجه‌های یک روزه بلدرچین در آن نوشته شده بود.
برای این کار من نیاز به یک دستگاه مادر مصنوعی داشتم اما با کدام پول؟!
به همین خاطر خودم دست به کار شدم و شروع به ساخت دستگاه مادر با یک کارتون تخم مرغ و لامپ و… کردم با توصیه‌های دکتر تلفات من فقط ۱ جوجه بود.

شما چه می‌کنید؟
جوجه‌های کسب و کار خود را محافظت می‌کنید؟

۶-کسب و کار خود را توسعه دهید؟

خوب در این مرحله بیزنس کوچک شما به خوبی تثبیت شده و اسکلتی قوی برای خود ساخته.
پس حالا می‌توانید به توسعه کب و کار خود فکر کنید.

دیگر شما به تنهایی از پس همه کارها بر نمی‌آیید. دیگر یک زیر زمین جوابگوی فروش شما نیست.
دیگر یک نفر برای سایت شما نمی‌تواند تولید محتوا، پشتیبان فنی و… باشد.

باید حداقل یک تا دو نفر را برای امور استخدام کنید و به مرور این تعداد افزایش پیدا می‌کند.
در هر قسمت یک نفر مسئولیت آن بخش را باید بر عهده داشته باشد.

شما بازاریابی حرفه‌ای برای بازاریابی، مدیر فروش و کارگرانی متخصص در حوزه کار خود خواهید داشت.
اما شما در این مرحله نیاز نیست که خود دست به کار
در کارگاه شوید وظیفه شما نظارت بر کل سیستمی است
که توسط خود شما به وجود آمده و شما می‌توانید بهترین ناظر اجرای کار باشید.

البته یک کارآفرین هرگز دست از آچارش بر نمی‌دارد و از اینکه لباسش خاکی شود ناراحت نمی‌شود و دست از کسب و کار نمی‌کشد.

 

دوستان مقالات مشابه را بخوانید:

 

قانون جذب در کارآفرینی
تکنیک رادار، شناسایی رقیبان در کسب و کار
مراقب زامبی‌های کسب و کار باشید
هدف گذاری به سبک بانجی جامپینگ
ریسک کن پرواز با یک موتور
کار آفرین هرگز بازنشسته نمی‌شود

دوستان در همین زمینه مقالات زیر پیشنهاد می‌شود

دیدگاه بگذارید

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
اطلاع از