زنان کارآفرین اصطلاحی که برای برخی عجیب است

0

زنان کارآفرین
بهترین توصیه شما برای زنان کارآفرین چیست؟

خانم کارول روث از اینجا شروع می‌کند که:
در رویداد اخیر شتاب دهنده‌های کسب و کار و کارآفرینی شرکت مایکروسافت به عنوان یک کارشناس مسکن در یک فعالیت کمکی شرکت کردم.
شرکت کنندگان هر میز هر ۱۰ دقیقه یک بار چرخش می‌کردند و در هر چرخش با فرد جدیدی برخورد کردم که تقریبا همگی یک سوال مشترک را از من می‌پرسیدند.
سوالی که صدها بار از قبل دریافت کرده‌ام.

“بهترین توصیه شما برای زنان کارآفرین چیست؟”
من هم همان پاسخ همیشگی خود را دادم:
 همیشه خود را یک کارآفرین خطاب کنید 

تفاوت زنان و مردان کارآفرین

این واقعیت است که : کروموزومهای شما هیچ ارتباطی با توانایی شما برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین ندارد.

من هرگز به این موارد فکر هم نکردم که خودم را به عنوان یک کارآفرین زن، یک سرمایه‌گذار زن، یک نویسنده زن یا یک زن پایین‌تر بدانم.
من به عنوان یک کارآفرین و یا هر نقش دیگری که داشته باشم هیچ امتیازی کمتر از مردان در خود نمی‌بینم و همینطور این سوال را که از هر زنی پرسیده‌ام همین جواب را داده‌ است.
 

تقسیم‌بندی مداوم همه به وسیله جنسیت، نژاد، سن و یا دیگر دسته بندی‌ها فراتر از کنترل آنها هیچ کاری جز ایجاد شک و تردید برای این افراد و اطرافیان آنها که در این دسته بندی‌ها قرار می‌گیرند نخواهد داشت.
این چیزها از کنترل هر فردی خارج است و صراحتا تعیین موفقیت آنها  صفر است.
داشتن آمادگی، تحریک و تحرک، پشتکار، توانایی یادگیری از شکست، توانایی چرخش، توانایی محول کردن کار و دسته‌ای از ویژگی‌های دیگر موفقیت را تعیین و تضمین می‌کند.
اما برچسب‌ها هیچ کمکی به ما نمی‌کنند پس به دیگران و به خصوص زنان برچسب نزنید.

تنها تفاوت بین مرد و زن کارآفرین این است که، احتمال دارد که زنان کفش‌های پاشنه بلند بپوشند که البته این هم یک انتخاب و سلیقه شخصی است.

کارآفرینی و جنسیت

در حال حاضر، چیزهای دیگری هم وجود دارد که کارآفرینان نیز گاهی اوقات با آن مواجه هستند.
آنها اغلب برای کالاها و خدماتشان به اندازه کافی هزینه نمی‌کنند.
آنها تمایل دارند خطر کمتری کنند. آنها سرمایه کمتری به دست می‌آورند.
با این حال، هیچ کدام از این موارد به این دلیل نیست که زن هستند!

این افکار اشتباه به این دلیل است که، محیط و تعاملات ما به اندازه کافی به زنان اعتماد ندارند.
محصولات و خدمات آنها ارزشمند تلقی نمی‌شود.

به نظر من این تقسیم بندی‌ها در نهایت منجر به ساخته شدن زنانی بسیار سخت کوش می‌شود که
تاکتیک و استراتژی کسب و کار را بسیار خوب یاد خواهند گرفت.

چند ماه پیش من در “کنفرانس کارآفرینی زنان” شرکت کردم. در این کنفرانس گفتم که من از شنیدن برخی اصطلاحات در مورد زنان کارآفرین شوکه می‌شوم؛
در حالی که برخی از این زنان پا به پای مردان و یا حتی بالاتر در حال پیش‌ روی هستند.
من امیدوارم بودم بر کارآفرینی تمرکز کنیم نه تقسیم بندی جنسیتی کارآفرینان!

در عین حال من به دختران و زنان جوان توصیه می‌کنم که:
توانایی‌های خود را همیشه تشویق کنید.
سعی کنید همیشه بزرگ فکر کنید.
جسور باشید.
جنسیت خود را مطرح نکنید.
تمام تلاش خود را کنید و بر توانایی‌های خود تمرکز کنید تا کم‌کم مانند کارآفرین‌ها فکر کنید. منتظر زمان مناسب نباشید همین حالا اقدام کنید.
پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله 
از منطقه راحتی خارج شو، زمان مناسب همین حالاست! را بخونید.

منبع: https://www.entrepreneur.com

ترجمه شده در تحریریه ۷ پدیده دنیای فکر 

 

دوستان در همین زمینه مقالات زیر پیشنهاد می‌شود

دیدگاه بگذارید

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
اطلاع از