۱۴ اصل برای راه اندازی کسب و کار – قسمت دوم(آخر)

Start-a-Pharmaceutical-Business part 2

۱۴ اصل برای راه اندازی کسب و کار – قسمت دوم(آخر)

چطور یک کسب و کار را راه‌اندازی کنیم؟

در ادامه قسمت اول از این مقاله برای شما ۸ اصل از ۱۴ اصل را برای شما آوردیم در قسمت دوم ادامه این اصول را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

۹- مشورت کنید

در هرکاری اگر می‌خواهید موفق شوید، باید مشورت کنید.
هر کدام از ما طرز فکر و دیدگاه خاص خود را داریم.
این طرز تفکر در دیدگاه ما به کارهایمان جهت می‌دهد و موجب تفاوت رفتاری و عملی در کارها می‌باشد.

در قسمت‌های قبل برای شما در مورد توجه به استعداد در کاری که قصد انجام آن را دارید صحبت نمودیم. قطعاً می‌دانید افراد از لحاظ استعداد با یکدیگر متفاوت هستند.

گاهی ممکن است یک سؤال ساده ما را از رفتن به یک مسیر اشتباه باز دارد.
مشورت ممکن است تجربه چندین ساله و راه چندین ساله‌ای را که شما لازم است پشت سر بگذارید را در اختیار شما قرار دهد.

۱۰- در مورد محصولاتتان نظرسنجی کنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد در راه اندازی کسب و کار خود با شکست مواجه شوند و یا اینکه در کار خود موفق نباشند، تولید یک محصول بدون توجه به بازار فروش و سلیقه مخاطب می‌باشد.

پس از تولید محصول، شما فرصت مناسبی برای این کار نخواهید داشت.
شما برای تولید یک محصول نیازمند صرف هزینه فراوان هستید.

منظور از هزینه تنها هزینه پولی نخواهد بود.
هزینه‌هایی مانند ، هزینه مالی، هزینه زمانی، هزینه انرژی و… یک فرایند طولانی مدت برای پشت سر گذاشتن این تولید را طی کرده‌اید و تصور کنید
که حالا پس از چند ماه زمان و هزینه و تولید انبوه
پس از ارائه محصول به بازار، محصولات شما در
بازار جایگاه مناسبی را پیدا نکنند و یا اینکه فروش مناسبی نداشته باشند.

معمولاً در این شرایط خریداران و یا توزیع‌کنندگان، محصول را به شما پس خواهند داد و سایر مشتری‌ها نیز، از شما خریداری نخواهند کرد.

متضرر شدن شما در این مرحله منحصراً به هزینه‌ها نخواهد بود.
به لحاظ روحی و روانی نیز حتی برای کوتاه‌مدت هم که شده، شما انرژی شروع دوباره و یا انگیزه‌ای برای ادامه کار نخواهید داشت.

شرکت‌های بزرگ معمولاً هنگامی که یک محصول را برای اولین بار قرار است به بازار عرضه کنند، این محصول را به صورت رایگان در اختیار عده‌ای از افراد که ممکن است در آن زمینه تخصص زیادی داشته باشند و یا مشتری‌های خاص آن محصول محسوب شوند، قرار می‌دهند.

افراد با استفاده کردن از محصول نظر خود را نسبت به آن اعلام می‌کنند. و دو سؤالی که حتماً تولیدکنندگان از خریداران خواهند پرسید:
۱٫عیب این محصول چیست؟ اگر چه چیزی در آن رعایت شود، محصول بهتری خواهد شد؟
۲٫آیا حاضرند برای خرید این محصول هزینه‌ای را پرداخت نمایند؟
یک نمونه کوچک اما مهم و حیاتی و همچنین کمک‌کننده به شما خواهد بود.

۱۱- تبلیغ کنید

تا به حال برای شما این سوال پیش آمده است که تبلیغات چه تاثیری در فروش محصولات ما خواهند داشت؟
پاسخ این سوال را می‌توانید با پرسیدن سوالی از خودتان بیابید.
در هنگام خرید محصول ترجیح می دهید یک محصول نا آشنا با یک برند نا آشنا را خریداری نمایید یا یک محصولی که نام آن را شنیده اید و به قول معروف برای شما نام آشنا خواهد بود؟

یک واکنش عمومی انسان ها وجود دارد که ما نسبت به محرک های آشنا واکنش بهتری را نشان می دهیم.
تبلغیات خوب به شما برای فروش بیشتر معجزه خواهد کرد.
ضمن اینکه چنانچه محصول خوبی داشته باشید، همین کیفیت محصول برای شما یک تبلیغ بزرگ خواهد بود.
در قدم های اولیه راه اندازی کسب و کار نیازی نیست شما هزینه های زیادی را بابت تبلیغات صرف کنید اما به مرور و همراه با رشد بیزینس و برند خود باید آن را به مشتریان خود معرفی کنید و این از راه تبلیغات ممکن می‌شود.


حتما بخوانید: قانون جذب در کارآفرینی



۱۲- برای جذب مشتری تخفیف قائل شوید

فراموش نکنید ما در ابتدای کار هستیم و اگر می‌خواهیم به سود دراز مدت فکر کنیم، بهتر است که از ابتدا برنامه منظمی برای رسیدن به این سود داشته باشیم.
یکی از کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، استفاده از کوپن تخفیف است.

مثلاً به ازای تعداد معین خرید از محصولات شما، مقدار معینی تخفیف صورت می‌گیرد.
این نوع تخفیف برای جذب مشتری به خرید بیشتر کمک خواهد کرد.
یا برای مشتری‌های خاص، می‌توانید کد تخفیف قائل شوید.

مثلاً می‌توانید به مشتری‌هایی که از شما خرید بیشتری دارند و یا مشتری‌های ثابت شما محسوب می‌شوند، یک کد تخفیف بدهید.

این کد تخفیف را می‌توانند با خریداران دیگر به اشتراک بگذارند و علاوه بر کسب سود ، خود آن‌ها نیز از مزایای تخفیف بهره‌مند شوند.
می‌توانید مثلاً ۵ درصد تخفیف به ازای معرفی هر مشتری و یا ۵ درصد سود، به ازای جذب هر مشتری، برای خریدار در نظر بگیرید.

۱۳- فعالیت خود را رسمی کنید

 در ابتدا راه اندازی کسب و کار برای صرفه جویی در هزینه ها ما اشاره به داشتن مکان مناسب برای شروع کار نداشتیم.
اما برای رسمیت کار، لازم است که فعالیت خود را در یک مکان ثابت شروع نمایید.

داشتن یک مکان ثابت به مشتریان در یافتن شما کمک خواهد کرد.
یک آدرس ثابت به شما کمک خواهد کرد که همیشه سهولت دسترسی داشته باشید.

۱۴- برند مناسبی داشته باشید.

در ابتدای راه اندازی کسب و کار باید به فکر ثبت برند خود باشید.
داشتن یک برند به شما در شناسایی محصولات به مشتری کمک خواهد کرد.
مشتریان شما با دیدن برند، محصولات را در هر جای دنیا خریداری خواهند کرد.
داشتن برند مانند داشتن شناسنامه برای یک انسان خواهد بود.
برند معرف محصول شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود رایگان
کتاب نه، من فیل نیستم!
با 5 تکنیک پیروزی 100% تست شده

آیا می‌خواهید همین امروز موفق شوید؟
آیا می‌خواهید باورهای غلط خود را تغییر دهید؟
پس این کتاب ارزشمند را از دست ندهید.
برای تغییر باورهای غلط با تکنیک‌های عملی!
کتاب برام بفرست
No, I
close-link
پیشاپیش یلدا مبارک! از کد تخفیف yalda97 با 40% تخفیف برای تمام خرید‌ها از جمله عضویت ویژه  تا ساعت 24 روز  30 آذر ماه لذت ببرید 
رفتن به فروشگاه
close-image